I vår scoutkår finns det två avdelningar för spårare, två för upptäckare, två för äventyrare, två för utmanare och en för roverscouter.

Avdelningarna är uppdelade efter ålder och även de som börjar när de är äldre hoppar in bland jämnåriga. Därför har scouterna i en avdelning ofta varit med olika länge och har olika mycket erfarenhet av friluftsliv, segling och scouting. Vi anpassar aktiviteterna efter vad som passar våra scouter och lär oss av varandra!

Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. På sommarhalvåret seglar vi och under vintern håller verksamheten till i någon av våra lokaler.

Klicka på symbolerna nedan för at få veta mer om de olika avdelningarna.

Gå med i vår kår!

Vill du eller ditt barn testa på scouting i vår kår kan ni ställa er i kö under fliken Bli scout