Scouterna är en ideell förening som fungerar tack vara vuxna som engagerar sig för barn och unga.
Att vara vuxen scout ger mängder upplevelser och lärdomar själv och är ett roligt uppdrag som ger mycket tillbaka.

Kåren är alltid glada att få fler avdelningsledare. Om du har erfarenhet av friluftsliv, segling eller ungdomsverksamhet är det ett plus, men det är inget krav och det är aldrig för sent att börja.

Är scoutmöten en gång i veckan inte något för dig finns det mycket annat att hjälpa till med. Det behövs ofta enstaka insatser under övernattningar och läger – kanske är du bra på att laga mat eller vill stötta ditt barn lite extra.

Under våren och hösten när vi tar upp och sjösätter båtarna behövs mycket hjälp och oavsett erfarenhet är du välkommen i stug- eller båtgruppen.

För att komma överens om ett uppdrag som passar är du välkommen att höra av dig till styrelsen eller använda kontaktformuläret här på hemsidan. Är du förälder till ett barn i kåren kan du också kontakta ditt barns avdelningsledare.