Kölista och intagning

När ni gör en intresseanmälan placerar vi ert barn i vår väntelista. En intresseanmälan kan göras från det år barnet fyller 7 år. Din intresseanmälan hamnar i vår medlems-kö och när det finns en ledig plats lottar vi från kön, detta för att det ska bli så rättvist och jämställt som möjligt.

Intagning sker till höstterminen det året då ert barn fyller åtta år. Under våren hör vi av oss till de som kan beredas plats för höra om ni fortfarande är intresserade. Om ert barn är äldre än åtta år och står på tur, hör vi av oss löpande när det finns plats i grupperna.
OBS: vi har ingen möjlighet att höra av oss till alla

Är ni osäkra på om ert barn kommer trivas i scoutkåren när ni erbjuds plats är ni välkomna att pröva på ett eller två möten.

Då all vår kommunikation sker via epost är det viktigt att vi har en fungerande adress när det är dags. Vi rekommenderar er att använda privata mejladresser (vi har dålig erfarenhet av jobbmejladresser).
Om ni vill ändra eller lägga till kontaktuppgifter efter att ni gjort er anmälan gör ni själva detta direkt i vårt register:
Ni loggar in med ert medlemsnummer eller den mejladress ni angav som ”primär”, klicka på ”Har du glömt lösenordet?

Har ni andra frågor ber vi er att kontakta vår medlemsansvarige på ”medlem@nackasjo.se”.

Då vi är en ideell förening är verksamheten beroende av engagemang från föräldrar och andra vuxna. Det kan vara som ledare eller kårfunktionär, beroende på hur behovet ser ut och vad du är intresserad av. Alla kan göra något! Titta gärna efter och se om det är något som passar dig under fliken Engagera dig i kåren »

Välkommen i Nacka Sjöscoutkår!