Spårarscouterna har två avdelningar, Piraterna och Jollen.
Du är med i Spårarscouterna när du går i tvåan och trean och är sugen på att segla, vara med om äventyr och övernattningar och lära dig nya saker. Piraterna träffas på torsdagskvällarna och Jollen på onsdagskvällarna.

Är det ljust ute seglar vi Avantibåtar med fyra till sex scouter och ett par ledare/föräldrar i varje. Resten av året ses vi i scoutstugan i Hästhagen. Där samlas vi först runt brasan i vår kåta och sedan jobbar vi tillsammans, leker och lär oss nya saker både inomhus och utomhus. Det kan handla om hemliga meddelanden, naturen, hantverk, vad ärlighet betyder, simning, att knyta knut på oss själva och knyta upp den tillsammans, sjösäkerhet, isvett, eller att ge oss ut med ficklampa i skogen.

Tillbaka till Avdelningar

Ledare på avdelningen Spårare