Rekordmånga scouter på Nackafejden!

äventyrarna,evenemang,kåren,spårarna,upptäckarna,utmanarna
16 oktober, 2014 av nackasjoscoutkar

Lördag den 4 oktober samlades scouter från hela Nacka i skogarna kring Älta för att träffas och tävla i Nackafejden!

Nacka sjö hade scouter från alla avdelningar på plats och våra utmanare Simply Scout var där och höll i en kontroll. I år var deras ansvar eldningskontrollen och de fick scouterna att bland koka spagetti och knyta knopar med den.

P1010999 kopia

De flesta scouter verkade tycka att det var roligt och Nackas var också väldigt duktiga!

Spåraravdelningen Piraterna kom på första plats, upptäckarpatrullen Havsörnen kom på andra plats och bland äventyrarna kom Blåtänderna på tredjeplats och Asarna på första!

Stort grattis och otroligt bra jobbat allihopa!

P1020057 kopia
Patrull Asarna ropar under prisutdelningen

Nacka sjöscoutkår fick också ta hem kårpriset och Simply vann grenen för bästa station! Ett lyckat evenemang som vi tackar alla deltagare och arrangörerna Älta scoutkår för!

Simply Scout med den vunna grenen

Simply Scout med priset för bästa kontroll

Fler bilder finns i vårt fotogalleri